De ce nu iubesc eu preoţii
Despre ce este vorba. Unchiul meu lucrează la o firmă de termopane. Cu vreo doi ani în urmă la el a apelat preotul din localitate pentru o comandă de ferestre. Nu ştiu cât de bine-i stă unei clădiri de biserică ferestre din termopan, dar asta-i alta poveste. După nişte măsurări şi calcule, de comun acord au stabilit costul ferestrelor şi instalarea lor. Ieşise vreo 400 dolari. Preotul (cam tinerel, nu are mai mult de 35 ani) s-a arătat mulţumit de preţ şi i-a zis unchiului că poate să purceadă la lucru.
După ce au instalat ferestrele, preotul a refuzat să plătească, zicând că biserica n-are bani destui, că şi-aşa e sărăcie. Nici până astăzi unchiul meu n-a primit nici un ban. S-ar părea că situaţia e simplă, ar putea apela la un avocat, dacă nu se rezolvă, la judecată. Dar nu-i aşa de simplu. În primul rând n-au încheiat nici un contract în scris, nu poate unchiul meu să dovedească că nu era vorba de un act de caritate. S-ar găsi soluţii, dar intervine deja aspectul moral, vă daţi seama cât ar avea de suferit reputaţia unchiului meu, dar mai cu seamă a firmei sale. Cum aşa, ce va zice lumea, s-a găsit cineva care să se judece cu un preot care este, vai, întruchiparea credinţei, onestităţii şi corectitudinii. Iar 400 dolari nu-i deloc puţin, mai ales pentru un cetăţean al R.Moldova.
Poate nu e cazul să generalizez, dar după această întâmplare am pierdut orice simpatie (probabil nici n-o aveam, poate respect ) faţă de oamenii în haine bisericeşti. Nu pot să înţeleg preoţii care nu te lasă să ieşi din biserică până nu laşi ceva bani, până nu cumperi câteva lumânări sau nu-i laşi ceva de pomană. Mai trebuie ca biserica să ofere chitanţe pentru serviciile acordate ca să fie în totalitate o instituţie comercială. Oricum am văzut în mai multe biserici afişe unde se scrie clar cât costă fiecare serviciu, cât costă un botez, o înmormântare, o pomenire a morţilor. Am cunoscut mai multe cazuri când familia decedatului nu era în stare să achite serviciul preotului, iar acesta pur şi simplu refuza să vină la înmormântare. Dezgust şi scârbă.
October 16, 2009
Tags: biserica, preot, prostie Posted in: Uncategorized








83 Responses
Oxana, deloc nu e cazul să generalizezi,
nici pe departe nu s-ar potrivi cu titlul de “observatoare”
Biserica a fost silită să intre în acest circuit comercial de aşa zis-a democraţie şi economie de piaţă.
Te obligă cineva să te duci la biserică sau să recurgi la “serviciile” ei?
Şi când te duci la biserică te impune cineva să cumperi lumânări sau altceva?
Poţi să mergi cu lumânările de acasă, dacă nu eşti de acord cu preţul lor!
În genere mi se pare o prostie să fie price-list la biserică, asta ar semăna mai mult la o vizuină de diavoli decât biserică de preoţi şi creştini…
Da, acest preot s-a comportat ticălos, dar oare asta înseamnă că toţi sunt la fel?
Da.Interesanta istorioara.
Si in Romania tot asa este !
Lacomia popilor este fara margini si asa a fost dintotdeauna !
Tejolii sluciai!!!
Oleg, am zis şi în articol “Poate nu e cazul să generalizez”, însă m-a marcat într-un fel întâmplarea asta. şi-am mai auzit şi încă multele. Sunt conştientă că există şi preoţi care-şi îndeplinesc menirea cu cinste, dar acum majoritatea tinerilor merg la teologie pentru că se câştigă bine.
Şi mulţi merg la biserică din datorie, pentru nişte ritualuri în care nici ei nu cred. Nu-mi place artificialitatea asta. Sau credincioşi, sau atei. În cazul acesta nu există o formulă intermediară.
Gresesti mult… si pacatuiesti daca mai smintesti lumea gandind asa. Cum nu toti din civilie nu sunt corecti, asa si unii cu har sunt ispititi peste masura de Necuratul. Ideea e ca daca ai avea destula credinta ai spune un simplu Dumnezeu sa-l ierte, pentru ca El il va judeca, iar in ceea ce il priveste pe unchi, poate depune un memoriu la B.O.R. sau cum se numeste la voi… si situatia se rezolva pe cale amiabila pentru ambele parti.
Şi eu nu-i am la inimă pe unii… Cei care fac business din pîinea adusă de creştini, din donaţiile lor… Nu-i am la imimă pe cei care ne sfătuiesc să ţinem post, dar ei n-o fac… Deci, pe toţi cei care intenţionat încalcă poruncile Domnului.
no pacatuiti,mergeti la biserici si dati tot,tot sa iava popii,preotesele si cei ce le curata si casele si bisericile !
numai paganii alunecati catre satane nu dau la popi dar nici nu au de unde da ca si popii si comunistii i a insaracit -io daca nam bani , sarac find si crescut in comunism si stalinism ,dau oaia,mielul ,vitelul si porcu sa se ingrase si mai mult.
Oxana ai spart teava cu habotnici. Oricum cele mai abjecte persoane pe care le-am cunoscut sunt habotnicii, adica cei care permanent se folosesc de numele lui Dumnezeu, bat matanii pana cer apa si se uita la tine stramb si acuzator cand nu faci cruce daca treci pe langa o biserica. Tot aici intra si clerul care, cu extrem de putine exceptii, e format din flacai care au investit cateva mii sau cateva zeci de mii de euro, depinde de parohie, ca sa prinda postul ala si singurul lor scop intial este sa isi acopere investitia si apoi sa treaca pe profit. Profitul insemna casa cu doua nivele si masina neagra nemteasca de 30 – 40 de mii de euro.
Ce trebuie sa se inteleaga e ca biserica e o mare afacere, un fel de Biserica Profitului Divin si cand lucrezi cu oameni ai bisericii sa stii ca-s mai perfizi decat camatarii.
Da, intr-adevar nu e corect sa generalizezi. E ca si cum ai avea un profesor in liceu/universitate care iti este antipatic, dar in acelasi timp ai si o simpatie fata de altul.
De asta, uneori trebuie sa-ti alegi preotul, ca si proetii sunt oameni, iar oamenii sunt diferiti.
si sunt sigur ca iti vei schimba parerea atunci cand vei intalni un altfel de preot asa cum trebuie sa fie, si crede-ma ca sunt.
si inca ceva Oxana, nu exista in limba romana “iubesc” atunci cand te referi la ceva neinsufletit, sau aca te referi la ceva generic. Corect ar fi “de ce nu-mi plac preotii”.
tind sa-i dau dreptare oxanei. preoţia nu mai este o menire, ci o profesie ordinară, o afacere bănoasă. am văzut într-o biserica lumânări parfumate care costau vreo 3 ron una. la ce bun ? mai bine ateu decat cu asa credinta oarba. e o manipulare ordinara biserica zilelor noastre
Cucoană,
primii asasinaţi de către sovietici au fost preoţii! O ştii şi dumneata foarte bine! Nu te întrebi de ce? Îţi răspund eu: preoţimea a fost în primele rânduri ale Românismului. “Preoţi cu crucea-n frunte, căci oastea e creştină” – aşa scrie în imnul Românismului. Dar chiar imnul dumneavoastră (şi simbol al limbii Române) este scris tot de un… preot! Să însemne că şi imaginea lui Al. Mateevici o scuipi? Dar cum rămâne cu… propria familie? Parcă te şi văd ducându-te la cimitirul satului şi aruncând scuipaţi acolo unde ai, printre moşi şi strămoşi, vreun preot, preoteasă, dascăl, călugăr sau monahie…
Aşa că, atunci când generalizezi, gândeşte-te bine dacă nu cumva te mânjeşti pe dumneata însăţi!
Si tot preotii au fost primii pe care sistemul sovietic i-a reabilitat, i-a spalat, dupa care ei si-au turnat cu mult zel enoriasii (care, naivi, se spovedeau) KGB-ului.
Donkeypapuas,
cum poţi să compari pe Alexei Mateevici şi preoţii de atunci cu smecherii din ziua de azi. cerul şi pământul.
In niciun caz nu trebuia sa lucreze fara contract scris.
Oxana, oricum generalizezi mult. Sunt oameni şi oameni, că doar nu coboară preoţii din Cer ca îngerii – sunt copiii acestui popor. Cum este societatea, aşa sunt şi ei – unii sunt minunaţi, alţii sunt obraznici. La fel şi creştinii. Este un mare risc să vorbeşti despre credinţa oamenilor, pentru că nu ai cum să ştii ce e în inima lor. Chiar dacă unii merg de formă, e treaba lor. Poate că, la un moment dat, vor ajunge să creadă şi vor ajunge creştini minunaţi. Toţi oamenii au capacitatea de a evalua.
Este bine să fim mai atenţi ce gândim şi ce lăsăm în formă scrisă, pentru că gândul este energie, iar cuvântul scris are o mare putere. Acceptăm acest lucru sau ba, suportăm consecinţele întotdeauna: se întoarce către noi ceea ce emitem. Dacă am ţine cont de această legitate, viaţa noastră ar fi mult mai armonioasă şi mai frumoasă. Răspundem pentru orice cuvânt scris sau vorbit – fie în viaţa de acum, fie pe urmă.
http://eleonora-lisnic.blogspot.com/2009/05/lucratorii-cuvantului.html
Referitor la tarifele din biserici: am înţeles că ele sunt afişate tocmai pentru a fi prevenită majorarea lor neîntemeiată. Să ţinem cont şi de faptul că în Republica Moldova preoţii nu au salariu de la stat. Salariile lucrătorilor bisericilor sunt plătite din banii acumulaţi de la enoriaşi. Tot cu aceşti bani sunt întreţinute şi reparate bisericile. În sate sunt foarte puţini enoriaşi. Nu mai fac mari averi preoţii acum. Probabil, sărăcia îi duce pe unii, mai slabi cu duhul, la lăcomie. Dar e dreptul enoriaşilor să ceară alt preot, dacă nu le place cel pe care-l au.
@Lupul sur
Îi recunosc pe dobitoci imediat, din prima frază. Astfel numai un DOBITOC crede că la spovedanie omul îşi declară părerile politice. Ce cretin!
Şi mă gândesc acum că întâmplări ca cea prin care a trecut unchiul tău sunt lecţii de viaţă. Cine să ştie ce învăţăminte ar trebui să tragă el personal?! Poate e cazul să înveţe să-şi negocieze mai bine tranzacţiile, să-şi schimbe felul în care discută cu oamenii, să fie mai precaut, să înveţe să obţină ceea ce i se cuvine, să fie mai precaut sau poate că e un test de răbdare… Poate şi pentru preot este un test.
Nu avem de unde să ştim şi e încercarea lor, ei ar trebui să-i facă faţă. Numai ei doi ştiu ce şi-au spus, cum s-au înţeles, ce gânduri au avut.
Sunt de acord cu ceea ce spui, dar noi nu avem dreptul de a judeca faptele acestora, deoarece fiecare preot la momentul când se preoțește primește în chip nevăzut harul dumnezeesc (știți bine că poate lega și dezlega pe oricine), astfel el singur o să primească răsplata cuvenită. credemă că există preoți de nota 10, cu evlavie, oameni în adevăratul sens al cuvântului, pur și simplu nu ai dat peste ei. apropos, cât de des mergi la biserică (este o întrebare firească)?
Bravo! Ai zgandarit presaca intreaga. Adevarul doare!
Si cine primii au sarit in capul tau cu acuze? – habotnicii. Vezi, draga, preot ticalos e unsul lui… se taci! nu ai dreptul sa judeci! – noi te vom judeca.
Constat si eu, si nu de azi, nu de ieri, ci de zeci de ani de zile, si adevarat a scris cineva… actualii preoti nu sunt cei ce au mers la golgota!… preponderent is profitori, pactizand chiar si cu bolsevicii satanisti.
E o problema dureroasa, foarte sensibila… insa, trebuie de facut ordine odata si odata si in acest sens. Si preot tot e om ca si mine, ca si tine.
Pentru a ne purifica.
Iertata sa fie duritatea mea.
Părintele Cleopa le spunea oamenilor cam aşa: “Vă plângeţi că nu aveţi preoţi buni, dar câţi dintre voi se roagă să nască un copil care să devină un preot bun?”.
După 1985, în Basarabia s-au redeschis sute de biserici care au stat închise în perioada sovietică, iar alte sute au fost construite. Nu ajungeau preoţi pentru toate parohiile, aşa că mulţi au fost hirotoniţi în grabă, iar selecţia a lăsat de dorit. Creştinii au dreptul să ceară un preot bun.
Eu numesc bisericele SRLuri, Societati cu Raspundere Limitata. Valabil pentru toate, fara exceptii.
În ziua de azi, biserica, ca instituţie, este una dintre cele mai puternice Mafii. Oamenii de bună credinţă din sistem sunt ultimii anticorpi dintr-un corp infectat. Vorba lui A. G. Weinberger: nu vă lăsaţi păcăliţi, trăim vremuri ciudate, aşa cum se vorbeşte în profeţii.
Apropos de religie: Cărţi de căpătâi.
orice generalizare denotă o gândire simplistă.
sunt suficient de familiarizat cu mediile teologice pentru a vă spune că majoritatea celor care ajung azi să fie preoţi (în România) sunt oameni de cuvânt care – poate spre mirarea dumneavoastră – se lovesc de infinite greutăţi, plecând de la modul în care sunt trataţi de ierarhie şi ajungând la stereotipiile anticlericale ale corpului social, dezvoltate pe parcursul unei întregi perioade comuniste antireligioase. însă întotdeauna vor fi reţinute lucrurile negative şi vor fi trecute cu vederea cele pozitive – este ceva foarte “românesc”.
ţin să vă reamintesc că nu există, nu a existat niciodată şi nu va exista niciodată pădure fără uscături. în acest caz, unchiul dumneavoastră trebuie – fără să se gândească de două ori – să îl acţioneze pe acel preot nevrednic în judecată pentru recuperarea daunelor, dacă nu va ajunge la o înţelegere de plată, fie şi una eşalonată. trăim într-o economie de piaţă şi regulile ei trebuie să fie respectate de toată lumea, inclusiv de preoţi.
tonul postării dumneavoastră mă dezamăgeşte. rămân cu impresia că nu aţi învăţat tot ce trebuia să învăţaţi după perioada comunistă. îmi pare rău.
Un proverb spune:” Sa faci ce zice popa,nu ce face popa”
Asta pentru a arata ca si preotul este un pacatos obisnuit ca si noi ceilalti muritori chiar daca vorbeste mai tot timpul despre lucruri sfinte.
De aceea,Oxana,tu poti critica dar nu si judeca.
Sa stii ca daca unul a procedat in asa mod,nu inseamna ca tre sa le pui eticheta la toti.Mi se pare ca frecventezi destul de rar biserica si zic asta deoarece de cite ori am mers la biserica,nici un preot nu m-a impus sa cumpar ceva.Daca am dragoste si dorinta,cumpar,daca nu,nu,caci nu am vazut un preot care sa nu ma lase sa ies din locasul sfint,din cauza ca nu am achizitionat ceva.Si apoi,sa stii ca nu toate bisericile au sponsori,astfel ca banii pe care tu ii dai p-u pomene,sau p-u luminari,se duc si p-u diferite cheltuieli cum ar fi lumina sau femeia de serviciu.Si apoi,ai stiut ca preotul are un salariu mizer?Da,poate vei zice ca el isi face destul din ,,taxele,,pe care le ia din diferite trebuinte,insa tu stii ca el trebuie ca in fiece luna sa plateasca impozit?
In legatura cu ,,price-list,,de la biserica,stii de ce a recurs la asa ceva?sa te duci mai des la biserica,si sa vezi cum dau oamenii bani p-u pomenire,se uita in buzunare si nu destul ca dau monede,dar se mai uita ca sa nu fie Doamne fereste de 25,ca deh,e prea mult.Da,de orase,nu zic nimica.Caci acolo preotii au cite 20 de botezuri/cununii pe zi insa la tara,ii vai si amar de ei.Si apoi,niciodata nu tre sa-ti fie jale de ce dai la biserica,caci sunt sigura ca atunci cind merg la vreo ceremonie gen cumatrie,nunta,lumea se imprumuta si da cit mai mult,ca o vede vecinul insa ei uita ca la biserica,te vede Dumnezeu, si el niciodata nu o sa-ti ramana dator.
Referitor la cazuri în care sunt implicaţi preoţii, probabil ai văzut ştirea de pe UNIMEDIA cu o odă dedicată premierului FIlat de către un preot
, era cât pe ce să se împiedice de un mormânt săracu’, probabil are cel puţin un Mercedes de lux în garaj
))
În Moldova preoţii sunt departe de a-şi respecta regulile de deontologie, ca să le zic aşa. Un alt exemplu e chiar preotul din localitatea bunicii mele, care alerga prin cimitir de Paştele Blajinilor pentru a reuşi să ajungă la cât mai multe morminte
Mihai Fasole, of ma ierti: Avasiloaie. De Biblie frate ai auzit? Avem dovezi clare care spun ca: cel ce slujeste altarului de la altar trebuie sa hraneasca, si ,,Daca satul vrea preot trebuie sa intretina preotul si familia sa,,. De zeciuala care o aduceau lumea in Vechiul Testament pentru Templu ai auzit? Azi lumea da zeciuiala la Biserica? Aa? Pina la urma punctul se pune pe faptul ca nu esti, nu sunt, nu este nimeni in masura sa judece preotii. De unde stii tu ce are el in garaj? Ai fost la el sa vezi? Cu siguranta ca in localitatea unde traieste bunica ta ai vazut prima data preot. Si in general.. ce stii tu despre preoti?
Observatoarea da? Imi pare rau, sincer, pentru unchiul tau si ma bucura faptul ca tii si cu dintii la reputatia lui: Hai sa fim seriosi ce stii tu de preoti? Am pierdut simpatia pentru preoti? Apoi soro credinta n-o poti pierde pentru faptul ca poate preotul n-a procedat cum trebuie. Tu prin preot tinzi spre Hristos spui ca ai pierdut simpatia fata de preoti de parca asta si urmaresti. Preot pe preot nu au dreptul, nu se poate sa se judece dar nu tocmai tu de parca ai sti ce inseamna cuvintul ,,preot,,
Străbunelul meu zicea că preoţii sînt cei mai mari păcătoşi.
Ce m-au induiosat unele comentarii, zau. Astea care se duc si ei o data la biserica de Pasti si au vreun preot prin neamuri precis.
N-am vazut niciun fel de judecata in text, ati adus-o voi in comentariile voastre. S-apoi unde-i scris ca n-ai dreptul sa vorbesti despre preoti, mai ales cand acesta isi baga mana in buzunarul omului? Au vreo imunitate cumva? Nu-s oameni ca noi? Poate ca oleaca mai pacatosi, ma rog. Sa le dam crezare, dar de ce sa le acoperim pacatele?
Daca ma apuc sa scriu cazuri concrete din viata mea cu intamplari cu preoti, starnesc un scandal precis
Si eu n-as fi unica, garantat.
Asa ca, astia, care au sarit in cap cu comentarii propopesti, rugati-va sarguincios sa nu intre preotii in zona noastra de interes (a bloggerilor). C-apoi cand ne apucam de scris …
ptiu ptiu ptiu
Si da, pe unii asa de tare i-o acoperit credinta la ochi ca nici fraza asta nu au zarit-o in text.
“Poate nu e cazul să generalizez”.
Aproape in fiecare comentariu propesc am vazut reprosuri gen ” oricum generalizezi”.
Mai oameni buni, faceti un efort de inteligenta, cititi textul cu atentie, s-apoi apucati-va de comentat.
O TEAPA CEREASCA STALINISTA COMUNISTA !
DAR ASTA E ,UNDE LEGEA NU E LEGE,UNDE O TARA NU E TARA,UNDE NU E CAP CI CAP DE P*** TE ASTEPTI LA TOATE ,TOATE EXCROCARIILE,TOATE UMELINTELE !
CULTUL CRESTIN STALINIST ,COMUNIST, ORTODOX ESTE UN CULT DUPA CUM SE STIE SI ADEVARAT ESTE MANIPULAT ,FURAT ,TRADAT ,INSELAT TOCMAI DE CEI CE LI PREDICA IN SUTANE IN ALTARE = SATANE VII.
DEAGEABA ACELE SATANE VII CHEAMA OAMENII LA RUGACIUNE ,LA MUZICA RELIGIOASA CA ROLUL LOR ESTE DEAI FURA PE OAMENI ,DE AI REGRUPA PE OAMENI SA TRADEZE SI SA FURE SI SA DAIE TOT CE AU LA SFINTE BISERICI.
Oxana, din cauza titlului şi concluziilor tale despre preoţi, toţi cei care am comentat am mers pe lângă esenţa problemei şi a rămas neelucidat misterul tranzacţiei.
Tu spui că unchiul tău “lucrează la o firmă de termopane” – reiese că nu el este proprietarul, dar că este angajat. Dacă-i aşa, de ce firma nu are grijă să recupereze banii, că doar tranzacţiile se încheie între firmă şi client, dar nu între angajatul firmei şi client?
Nu a semnat nici un document, nici un contract – sugerează o modalitate de eschivare de la plata impozitelor. Nu este o probă de mare onestitate – scor 1:1 pentru unchi şi preot.
Dacă nu unchiul tău este proprietarul firmei şi dacă nu are materie primă şi atelier de termopane acasă, nu cumva adevăraţii păgubiţi sunt proprietarul firmei şi statul?
Dacă acest caz ar ajunge în faţa Justiţiei, ar conta paguba adusă statului şi proprietarului firmei. La rece. Fără emoţii şi digresiuni lirice.
Oricine e vinovatul numai nu popa ala hot si tepar.
Cine poate garanta că “popa ăla” e “hoţ şi ţepar”? L-a surprins cineva? L-a acţionat cineva în judecată şi a fost găsit vinovat? Este o istorioară povestită pe un blog, fără nume, fără probe şi nimeni nu are de unde şti cât adevăr conţine. Să încercăm măcar să fim corecţi – asta e ideea. E uşor să povesteşti o asemenea păţanie, apoi să generalizezi şi să instigi la calomnierea întregii preoţimi, pentru a-l victimiza şi a-l scoate curat şi nevinovat pe un om despre care, la fel, nu ştim nimic.
Dacă preotul ar fi ruda Oxanei, cu siguranţă că i-ar fi găsit şi lui circumstanţe atenuante.
În concluzie: nu vă place un preot, nu vă duceţi la el. Găsiţi unul care să vă placă. Vă duce cineva cu forţa la biserică sau vă bagă preoţii mâna în buzunar? Ştiu că nu.
Eleonora,
nu se pune problema asa. Adica in proportie de 99% ai explicat frumos cum sta situatia, dar din moment ce a spus “lumea” ca preotii fura, asta e, se creeaza ideea ca minoritatea se supune majoritatii. Am citit 39 de comentarii, unele acide, unele partinitoare. Sunt curios cati dintre autori merg la biserica siu cat de des. Pt ca spunea cineva mai sus, fa ce zice preotul, nu ce face. Si, in general, daca observam, toata lumea fura: politicienii fura, bancile ne fura, teatrele si muzeele ne fura, sportul ne fura, iar mai nou, ne fura si preotii. Sarmanii de noi! Am ramas ca niste sfinti in mijlocul unei lumi care ne fura…
+ pt comentariul 37!
Oxana,
“Nu pot să înţeleg preoţii care nu te lasă să ieşi din biserică până nu laşi ceva bani, până nu cumperi câteva lumânări sau nu-i laşi ceva de pomană.”
In toate bisericile la care am fost, nu am intalnit niciodata asa ceva. Nu cred ca este vre-un preot care la predica de dupa Sf. Liturghie sa zica “fratilor, puneti acolo sau acolo”, iar daca zice, nu o face pt buzunarul sau, ci explica ca “cine vrea”, “cine poate” si “unde” merg banii adunati. Asa ca indirect, chiar ai generalizat. Pana la urma, ne batem joc noi de politicieni sau de tot felul de ratati, dar chiar nu era cazul sa te iei de preoti. Nu te juca cu religia, e periculos!
Si in cipru povestea se repeta. Cunosc multi moldoveni care au trecut pri situatii trase la indigo cu preotii locali si unul dintre acesti moldoveni e chiar tatal meu care si dupa un an de zile si interventii repetate nu a mai recuperat 1100 euro.
Salutabilă ideea Soacrei Mici în materie de inteligenţă a cititului şi a comentatului.
)))))))))))))))))))
Dacă aş scrie că preoţii sînt cei mai evidenţi idioţi ai planetei, cohorta pro-popistă m-ar da pradă rugului.
P.S. Iertată fie-mi spurcăciunea de gură, Doamne!
)
Ψ Ion Uruşciuc, în privinţa rugului, n-ai nici o şansă cu Biserica Ortodoxă
Inchiziţia şi arderea pe rug le-au practicat fraţii catolici. Noi nu avem tradiţia. 
Deja ai scris. Cu talent de profesor.
“Dacă aş scrie…”
Şi despre profesori, medici, poliţişti, judecători se generalizează şi se spun multe. Să ne debarasăm de stereotipuri!
P.S.: Dumnezeu e bun şi milostiv, nu se mânie în fiecare zi şi iartă, dar, totodată, este drept şi nici un rău nu rămâne nepedepsit. Cerându-ţi iertare, amortizezi pedeapsa, dar nu eşti absolvit de ea cu desăvârşire. De acest lucru oricine se poate convinge pe parcursul vieţii, dacă are discernământ.
Sfântul Părinte Arhimandrit Ilie Cleopa despre preoţi:
“De vei vedea preot beat, căzut în şanţ, du-te şi-i sărută mâna şi îndată te-ai umplut de harul lui Dumnezeu !
Că nu se amestecă niciodată păcatele lui cu harul lui Dumnezeu, care l-a luat la hirotonie, că atunci n-ar mai fi har.
Preotul nu lucrează în virtutea sa personală, ci în virtutea harului care l-a primit. Dacă n-a fost vrednic, la judecată ia mai mare muncă decât creştinii. Că cei tari, tare se vor cerca; căruia i s-a dat mult, mult se va cere; şi mai mult va fi bătută sluga aceea care a ştiut voia, decât cea care n-a ştiut ( Luca 12,48 ).”
Să nu judecăm preoţii:
http://www.crestinortodox.ro/carte-905-81227-sa-nu-judecam-preotii-6
Preotul lucreaza ca sa-si acopere investitia pe care a facut-o prin cumpararea locului si pentru ca in 2-3 ani sa ajunga pe profit. Punct. In rest e vorba goala
Scriai articole bine inspirate, de cateva vreme esti in totala lipsa de inspiratie.
In rest se vede ca ai mai crescut un an: deja le intelegi pe toate in profunzime si poti generaliza.
“bine inspirate” ar echivala cu “patriotice” ?
Poate asta te ajută, Oxana: “Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi.” (Nicolae Steinhardt, “Jurnalul fericirii”)
nu, bine inspirate, inseamna ca surpindeai/defineai foarte exact o problema concreta/situatie/aspect, in care erau implicate persoane/grupuri concrete. si defineai rolurile fiecaruia fara individual fara verdicte generalizatoare.
In democratia raspunderea este individuala nu colectiva.
Se lucreaza cu persoane fizice sau juridice.
Cum sa ai la varsta ta resentimente fata de intregi categorii socio-profesionale ?
Nu cumva tu studiezi jurnalistica?
Pe mine mă ajută în toate situaţiile.
Am impresia că uneori încerci să critici cu orice preţ. Poate că te-a influenţat cineva, fără să-ţi dai seama. Mie imi place când eşti veselă, ingenioasă, observi lucruri şi situaţii care altora le scapă, când eşti ironică, spui lucrurilor pe nume, dar laşi loc ideii că nici un om nu deţine adevărul absolut.
Îmi cer scuze dacă te-am întristat sau te-am supărat cu vreo vorbă, dar nu puteam să nu intervin cu un comentariu pe o asemenea temă.
Îţi doresc să ai dispoziţie bună, multă inspiraţie şi cât mai multe întâmplări fericite.
Amin
Biserica nu mai e un loc Sfant unde sa te rogi sa-ti cureti sufletul. S-a ajuns ca pentru acest ritual trebuie sa lasi niste leii la pusculita Biserici.
Acum cateva lunii am vazut in video de ProTv unde un preot cerea pentru o cununie religioasa undeva la 400 de euro adica 20 de milioane.
Acum sunt curios ce ne va rezerva viitorul…
FLN,
ce alte minuni ai mai vazut la pro tv? este nivelul tau maxim, asta, profesionalismul celor de la pro tv sau mai citesti un ziar ca lumea, mai mergi la biblioteca, mai urmaresti o emisiune culturala? Eu de asta sunt curios, pt ca chiar ma framanta in ultimul timp intrebarea cu privire la genratia insilor care se conduc orbeste dupa veridicitatea informatiilor din wikipedia si a celor care stau atintiti in “stirile pro tv” (alea sunt elemente comerciale, nu stiri).
http://timpul.md/article/2009/10/19/4598 – mă mir cum de mai rămân credincioşi în Moldova
NeaGoe,
Eu nu urmaresc stirile, iar acel video l-am vazut dupa un tweet de pe twitter
Dragă Oxana, “Timpul” critică Mitropolia Moldovei. Şi acolo sunt foarte mulţi preoţi cu bună pregătire teologică, aflaţi pe o scară spirituală înaltă, care dau sfaturi bune şi au un comportament ireproşabil. Dar pe lângă Mitropolia Moldovei, există Mitropolia Basarabiei, subordonată Patriarhiei Române. Biserica la care merg eu aparţine acestei mitropolii (pe str. Puşkin). La Liturghia de duminică şi de sărbători este arhiplină! Personalităţi cunoscute (intelectuali, artişti, scriitori, funcţionari, jurnalişti) o frecventează. Vin mulţi studenţi, liceeni, elevi. Este o oază de lumină şi bucurie această biserică a noastră! În general, preoţii sunt reprezentanţii lui Dumnezeu pe pământ, ca un fel de miniştri ai Lui.:) Preoţii de la “Sf. Teodora” sunt minunaţi. Dacă ar fi altfel, nu ar mai merge să-i asculte atâta lume cu carte şi cu poziţie socială bună.
şi are familie frumoasă, serviciu pe placul său. Gândeşte-te la oamenii pe care îi cunoşti, la soarta lor şi la concepţia lor de viaţă şi apoi decide pe cine vrei să urmezi. Viaţa fără credinţă înseamnă viaţă de orfan.
Cine crede în Dumnezeu şi stă lipit de Biserică are parte de o viaţă frumoasă. Inclusiv se căsătoreşte reuşit
Nu trebuie confundate acţiunile unor feţe bisericeşti cu instituţia Bisericii şi cu credinţa în Dumnezeu.
Biserica Ortodoxă este mama poporului român, definea Eminescu.
Au sfinţii părinţi o vorbă: pe toţi nu-i poţi salva. Adică, este cunoscut că nu toţi oamenii vor ajunge în Rai. “Poarta” este strâmtă şi intră cine vrea şi depune efort. Nu batem pe nimeni la cap şi nu forţăm pe nimeni. Omul are dreptul să aleagă între adevăr şi minciună, între lumină şi lipsa ei.
De cele mai multe ori, părerile de felul celei exprimate de tine vin din necunoaştere şi neştiinţă, nu din răutate.
Sper că-i aşa, cel puţin.
#
observatoare – October 19, 2009
http://timpul.md/article/2009/10/19/4598 – mă mir cum de mai rămân credincioşi în Moldova
Cand citesc, cate accidente de masina au loc, ma mir ca se urca lumea in masini.
Nu mi-ai raspuns la intrebare : nu cumva studiezi jurnalistica ?
releu,
nu, nu studiez jurnalistica
Dar e valabilă încă varianta din CV-ul de pe blog: Universitatea “Ştefan cel Mare” din Suceava, Comunicare şi Relaţii Publice?
nu văd legătura ce-ar avea-o facultatea pe care o fac cu părerea exprimată în acest articol. Da, încă mai fac Comunicare şi Relaţii Publice
până când 
doar că acest blog nu este o revistă sau un ziar la care lucrez, ci un spaţiu pe care eu îl numesc “Jurnal public”, scriu ce-mi vine prin cap, mai ales off-urile mele.
Păi, are legătură – un blog poate fi şi cartea de vizită a unui specialist în comunicare şi PR. Un potenţial angajator s-ar uita şi pe blog, cred eu.
Eleonora, si ce daca Oxana nu agreeaza preotii nu o vor
))
angaja ?
La Mitropolie precis nu o vor lua
Dar un angajator poate trage mai multe concluzii decât faptul că Oxana “nu agreează preoţii”. Îşi poate crea o părere despre cum gândeşte şi ce comunică opiniei publice, cât de tolerantă este, în ce măsură ţine cont de prezumţia nevinovăţiei etc.
Iată nişte articole de-ale tale care mi-au plăcut, publicate în “Natura” (revistă care are şi pagini creştine şi la care lucrează jurnalişti creştini):
http://natura.md/index.php?module=articles&act=show&c=8&id=980
http://natura.md/index.php?module=articles&act=show&c=12&id=941
http://natura.md/index.php?module=articles&act=show&c=8&id=898
Şi de pe blog mi-au plăcut multe. Dar blogul e la îndemâna oricui.
Interesant scrii tu aici:
“Turul Mănăstirilor Bucovinene
Puţin obosiţi după 2 zile încărcate, dar extrem de frumoase am pornit împreună cu colegii mei să colindăm Bucovina, cu toate întinderile şi splendorile sale. Pe rând am vizitat toate perlele Bucovinei: mănăstirea Dragomirna, Humorului, Suceviţa, Moldoviţa, Voroneţ şi Putna.” Sursa: http://natura.md/index.php?module=articles&act=show&c=8&id=898
Iar acum ai altă atitudine faţă de credinţă şi credincioşi:
“observatoare – October 19, 2009
– mă mir cum de mai rămân credincioşi în Moldova”
Trist. După asta, să zicem că alţii sunt prefăcuţi? Uite ce concluzie făceai zilele trecute, în comentariile la acest articol:
“observatoare – October 16, 2009
Şi mulţi merg la biserică din datorie, pentru nişte ritualuri în care nici ei nu cred. Nu-mi place artificialitatea asta. Sau credincioşi, sau atei. În cazul acesta nu există o formulă intermediară.”
Ma kak pe toti popii de hotzi imputiti ce sunt! Scuipati-i cand ii vedeti pe strada!
31. Luke
Din start menţionez că n-o să mă cobor la mahalagismele tale, altfel trebuia să-ţi zic Lake. Crede-mă că ştiu foarte bine ce scrie în Biblie. Fragmentele respective se referă la cum ar trebui să-şi “administreze” competenţele preoţii. Chestia cu judecatul e adevarată până la o anumită limită. În momentul în care cineva (fie el şi preot) îşi depăşeşte atribuţiile el trebuie sancţionat. Şi ce ştii tu de fapt despre a judeca şi a nu judeca? În comentariul tău “m-ai judecat” cu nonşalanţă şi fără temei. Mă faci să mă amuz şi chiar îţi răspund şi la ultima întrebare: personal am văzut preoţi cu maşini de lux (inclusiv Mercedes-uri), atât în Chişinău cât şi în provincie.
So long fellow.
din păcate unii cetăţeni , de exemplu azi, nu au dorit să-şi facă cruce la răstignirea de la intrarea din Cimitirul Armenesc , deşi aveau tricolorul în mînă , şi strigau Basarabia Pămînt Românesc,
Degeaba, dacă ţineţi la naţiunea dată, în primul rînd trebuie să fiţi creştini , iar dacă nu sunteţi , mai bine rămîneţi emo, gay, manelişti, rockeri, masoni, mormoni .
http://www.curaj.net/?p=26624
Sub pretextul ortodoxiei si ca ne apara de turci rusii au luat Basarabia la 1812. Habotnicii sunt scula KGB-ului
Cei ca tine, care scuipa-n credinta poporului lor, si transnistrenii si filorusii infiltrati in România sunt scula KGB-ului
La noi popii se fut in cur… si nu este singurul caz.
http://www.libertatea.ro/stire/sfintea-apa-cu-mana-cu-care-se-masturba-262902.html
De altfel, cred ca 60% din popi si calugari din acest motiv aleg viata “monahala”… ca sa-si ascunda pornirile nesanatoase.
Cum sa iubesti asemenea personaje ???
napalony,
pornire nesanatoasa este comentariul tau si modul tau de a generaliza! La “voi” este o presa care isi baga nasul cam peste tot si cum scoate un caz la iveala, cum si se incep generalizarile! In plus, nimeni nu te obliga sa le iubesti:mun preot este apostolul lui Dumnezeu pe pamant,d ar in fine, nu are rost sa explic chestii de genu la persoane care oricum o sa inteleaga prea putine…
‘Nea Sirezule, eu zic ca presa face bine ca se baga peste tot ca sa-i demaste pe cei necinstiti cu noi (popi, politicieni, functionari, medici… etc).
In alta ordine de idei, la noi (cand spun “noi” ma refer si la tine), au fost in ultimul timp atat de multe cazuri cu popi imorali… incat ajungi sa te intrebi care din ei mai e moral si care e imoral in realitate.
Sunt suficiente 2-3 cazuri, ca sa nu mai ai incredere.
“un preot este apostolul lui Dumnezeu pe pamant”
lasa-ma blea cu d-astea… teoria e foarte frumoasa, dar practica ne omoara.
Ascultati de la minutul 1.40 pana la 2.00
Reprezinta dedicatia mea pentru popi.
Restul melodiei puteti sa n-o ascultati… mai ales ipocritii care o sa zica (virgula) ca e prea “bulgar” cantecul.
http://www.youtube.com/watch?v=0vFMqdFBuWo
Cîtă încrîncenare! Există Dumnezeu, nu-i asa?
Daca n-ar exista, ar reiesi ca voi, sculele raului, sînteti schizofrenici si paranoici si luptati impotriva a ceva ce nu exista. V-ati cam ratacit printre idei
Cati dintre voi ati cerut sa va arate un preot actele,registrele,chitantele?ca exista si astea. Cati dintre voi stiu ca preotii nu iau salariu de la stat 100%,ci au o parte de la parohie(si la parohie poate sa nu existe bani in fond din lipsa de imormantari,botezuri,nunti, automat nu isi iau partea de salariu de la comuna sau nu-si mai pot plati anumite lucrarii la timp).Cati dinte voi stiu ca preotii platesc impozit la stat,mitropolii sau arhiepiscopii si la FISC ?
“Oricum am văzut în mai multe biserici afişe unde se scrie clar cât costă fiecare serviciu, cât costă un botez, o înmormântare, o pomenire a morţilor.”Nici nu trebuie sa fie afisat vreun pret pentru ca cei care dau pe la biserica constant stiu cand si cum sau hotarat preturile(lucrurile astea se stabilesc de consiliul biserici alaturi de preot in BISERICA, nu acasa la fiecare ),deci ar trebui sa mergi mai des la biserica.
“Am cunoscut mai multe cazuri când familia decedatului nu era în stare să achite serviciul preotului, iar acesta pur şi simplu refuza să vină la înmormântare”La oamenii saraci eu nu am vazut ca se intampla asa ceva, ca dau si ultimul ban(iar daca nu,se imprumuta si nu indraznesc sa zica preotului ca nu au bani din respect pentru biserica si de ce nu,pentru preot,adica sunt adevarati crestini)de obicei cei care fac asa sunt cei care au baut,fumat chefuit o viata intreaga sau chiar cei bogati,daca mergi la biserica vei constata ca oamenii saraci nu se zgarcesc sa dea bani pe o lumanare,nu se sgarcesc sa dea o liturghie,un acatist si nu sau plans vreodata ca le cer preotii prea mult, pentru ca stiu ce inseamna BISERICA.Poti sa te superi pe mine dar cand vei inainta in varsta si te vei apropia mai mult de biserica imi vei da dreptate.
Inca ceva,am vorbit cam mult dar am uitat sa-ti spun ce aveam mai important.FELICITARI pentru blog !Nota 10 !are omu” ce citi(nu e gluma).
Eu nu o sa inteleg nici odata de ce la o biserica in Chisinau poti sa cumperi ce mai mica luminare cu 0,30 lei (numai la o singura biserica este asa pret) iar la celelate biserici aceiasi luminare costa 1 leu, dar exista o biserica in Chisinau unde cea mai mica luminare costa 3 lei…..
Cum vad eu biserica se transforma in afacerile cuiva…, de ce este nevoie sa fie taxe p/u botez, cununii. De unde un preot in R.Moldova poate sa isi permita sa aiba o masina de peste 10 mii euoro ???
Cind o biserica a facut ultima data un act de caritate??? pe ce casa de copii a ajutat? Unde se duc acei bani care sunt lasati in biserica? Dar toate produsele alimentare? oare nu ar fi mai corect bisericile sa doneze aceste bunataturi la o casa de copii???
…si mai stiu eu ceva de preoti…, dar nu imi permit sa spun aici despre aceasta…
orice instituţie are imperfecţiunile sale, indiferent de calitatea oamenilor ce o conduc prin simplul motiv că omul prin consistenţa sa este şi el o fiinţă finită din aspect al capacităţii de a gândi. Pe de altă parte, te foloseşti mi se pare de un exemplu pentru a face o generalizare. Nu e corect. La fel de bine, pun o intrebare retorica: cum se face ca in functie de starea interioara a fiecarui om, vedem fiecare tot altceva, percepem lumea inconjuratoare in moduri diferite chiar si cand e vorba de stari emotionale diferite ale unei singure persoane? Concluzia mea ar fi că sunt omeni şi oameni, iar noi ne numărăm printre ei.
Leave a Reply